img

Jak wygląda organizacja profesjonalnych konferencji

www.hotelossa.pl

Rynek konferencji, eventów, imprez i spotkań biznesowych, kongresów i targów to dziś źródło największych dochodów zarówno firm zajmujących się ich organizacją, jak i hoteli. Duże obiekty hotelowo-konferencyjne liczą więc zyski przede wszystkim ze strony klienta biznesowego i ciągle rywalizują o kolejnych. O tym jak od kuchni wygląda organizacja eventów opowiadała w wywiadzie dla WP Money, Małgorzata Chechlińska, założycielka Hotelu Ossa Congress & Spa.

Małgorzata Chechlińska to dziś przede wszystkim prezes zarządu Grupy Trip, jeden z liderów rynku usług turystyki biznesowej. Branża ta przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Jak wskazuje Poland Meetings and Events Industry Report 2016, w minionym roku w całym kraju zostało zorganizowane przeszło 30 tysięcy wydarzeń, w których udział wzięło blisko 7 milionów osób! Co więcej, drugie tyle, dzięki przeróżnym spotkaniom biznesowym miało pracę. A wygląda na to, że dane te mogą być jeszcze wyższe w przyszłym roku.

To, że branża turystyczna to największy beneficjent tego konferencyjnego boomu potwierdza Małgorzata Chechlińska. Jak twierdzi, dla wszystkich firm zajmujących się organizacją spotkań biznesowych i konferencji jest miejsce na dzisiejszym rynku. Co więcej, zapotrzebowanie na dobrych organizatorów eventów jest jeszcze większe i stale będzie się powiększać. A taki stan rzeczy ma wiele pozytywnych konsekwencji – także związanych z rywalizacją o klienta. To bowiem powoduje stałe podnoszenie jakości oferowanych usług. Korzystają więc i firmy i klienci.

zdjecie

Stworzenie dobrej oferty eventowej nie jest jednak rzeczą łatwą i wymaga przede wszystkim świetnie przygotowanych pracowników. A o tych nie łatwo poza dużymi miastami czy aglomeracjami. Spadek liczby pracowników zauważa się także w związku z wprowadzeniem programu 500+ - jak twierdzi Chechlińska, w Hotelu Ossa, zlokalizowanego w powiecie rawskim z tego powodu odeszło 20 przeszkolonych pracowników czy pracowniczek. Na te miejsca rekrutuje się przede wszystkim osoby pochodzenia ukraińskiego, których świetna praca jest chwalona.

To także dobrze wyszkoleni, odpowiedzialni i świadomi swoich obowiązków pracownicy są w stanie pomóc w trudnych chwilach. Tak stało się choćby trzy lata, kiedy w hotelu Belvedere w Zakopanem miął miejsce pożar. Świetnej ekipie hotelu w ciągu 15 minut udało się ewakuować 400 osób i 35 psów. Pracownicy stanęli także na wysokości zadania w przypadku Hotelu Ossa Congress & Spa, którym od 2015 roku zarządza firma pracownicza - Centrum Kongresowe Ossa.

Na pracownikach w branży hotelowej nie warto więc oszczędzać. To dzięki nim wszelkie duże wydarzenia, konferencje i spotkania biznesowe odbywają się dokładnie tak, jak wymarzył to sobie klient. I właśnie dlatego do Hotelu następnie wracają.

Nasi partnerzy