img

Reklama citylight – jak dotrzeć do grupy docelowej?

Przedsiębiorcy którzy nie wiedzą jak dotrzeć do grupy docelowej mogą skorzystać z wielu narzędzi, jakimi dysponuje nowoczesny marketing. Jedną z niezawodnych i bardzo dobrze odbieranych form reklamy jest reklama podświetlana, umieszczona w często uczęszczanym miejscu. W większych miastach, takim miejscem jest np. przystanek autobusowy i tramwajowy. Coraz więcej osób porusza się komunikacja miejską – wynika to nie tylko z oszczędności, ale również świadomości jaki wpływ ma jazda samochodem na środowisko. Problem smogu narasta – świadomi tego mieszkańcy wybierają autobus zamiast samochodu. To doskonała okazja na marketing realizowany na przystankach autobusowych i w środkach komunikacji miejskiej. W nowoczesnym i bardzo intensywnym stylu życia, ludzie są na ogół w ruchu. Wiadomości reklamowe wysyłane zwykłymi kanałami do potencjalnych grup docelowych są odbierane bardzo selektywnie – warto wykorzystać szansę jaką daje chwila oddechu podczas oczekiwania na tramwaj lub autobus.

Ciekawostki dotyczące citylightów  


Gablota citylight to podświetlana powierzchnia reklamowa zwykle ustawiana przed wejściami do centrów handlowych, parkingach, umieszczana na przystanku autobusowym i przy reprezentacyjnej, często uczęszczanej ulicy. Jest uniwersalną odpowiedzią na odwieczne pytanie – jak dotrzeć do grupy docelowej. Reklama, która ma być umieszczana w środku gabloty jest wydrukowana na papierze półbłyszczącym i lekko przezroczystym. Ma zwykle powierzchnię o wymiarach około 120 cm szerokości i ponad 180 cm wysokości. To optymalne wymiary, które nie przytłaczają przechodniów, a wręcz przeciwnie – przyciągają ich wzrok i zwracają na siebie uwagę. Ciekawostką jest to, że średnie wymiary reklamy typu Citylight, którą często wykorzystuje marketing zewnętrzny są spójne dla reklam w całej Europie. Reklama ma określony, stały format, który ma za zadanie prezentować plakat reklamowy na wysokości oczu osoby o średnim wzroście. 


Podświetlana reklama, czyli citylight!


Z reguły gablota wyświetla reklamę z każdej strony. Plakat umieszczony wewnątrz jej jest zabezpieczony, trwałym, odpornym na czynniki zewnętrzne, hartowanym szkłem. Z kolei ramy reklamy citylight są zwykle wykonane z odpornego na rdzę aluminium. Tym, czym wyróżnia się taka reklama jest źródło światła umieszczone bezpośrednio w gablocie. Jest ono podłączone do oświetlenia publicznego, dzięki czemu włącza się o zmierzchu i wyłącza wtedy, gdy gasną światła miejskie. Dzięki citylightom przystanek autobusowy jest nie tylko doskonałym miejscem na realizację zadania - jak dotrzeć do grupy docelowej, ale również staje się miejscem dobrze oświetlonym i bezpiecznym. To dlatego wiele miast i mniejszych miejscowości tak chętnie zgadza się na wykorzystanie przestrzeni miejskiej pod instalację citylightów. Reklama nie zawsze budzi w odbiorcach dobre skojarzenia –  jednak marketing w formie podświetlanych gablot spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem osób o ambiwalentnym, a nawet negatywnym stosunku do reklam. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że citylight łączy marketing z praktyczną i pożyteczną rolą jaką jest doświetlanie ulic miast i przystanków autobusowych.


Zalety wynikające z włączenia citylightów do kampanii reklamowej nie kończą się jednak na jej pozytywnym odbiorze. Reklama zewnętrza w takiej formie pozostaje w jednym miejscu przez określony czas. Dzięki temu pasażerowie komunikacji miejskiej w ciągu jednego dnia mają okazję co najmniej dwukrotnego zapoznania się z przekazem reklamy, zapamiętania hasła i logo reklamodawcy. Jest to również kanał komunikacji, w którym komunikaty reklamowe są eksponowane przez 24 godziny na dobę. Jako nośnik komunikacji, reklama pomaga dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów.


Data publikacji: 19.08.2020